Skip to main content

::Aku Bukan Aku::

aku adalah aku...
statement di atas memang mengelirukan..
kadang-kadang kita di atas...(di dlm air asia)
kadang-kadang kita di bawah...(di dalam kapal selam yang tak boleh selam)
benar kata-kata seorang yang ku kenal...
"hidup ini tidak selalu nya indah,ade pahit manis nya,
tapi apabila hidup kita hanya diwarnai oleh satu warna sahaja sudah semestinya tidak best bukan??
apabila ada kaler itam,pink,merah,hijau,pendek kata warna pelangi...
anda pasti suka kan??" tapi ade juga yang buta warna seperti pengasas fb... dy berusaha jugak untuk membuatkan diri nya berjaya..
seperti ini lah juga diriku...
kadang-kadang aku mengimpikan hidup seperti si A,kadang-kadang mengimpikan kehidupan seperti si B...
owh alangkah indah nya jika hidup ku teramat sempurna..
aku mula jadi tidak bersyukur...
tapi sebenarnya itulah kesilapan yan aku buat...
aku berusaha menjadi bukan diri sebenar...
mulai dari saat ini aku akan berusaha untuk mensyukuri nikmat Tuhan...
menjadi diriku yang sebenar..
ingin jadi seperti ini? perlu begantung kepada penyepit... mungkin tidak.. aku inginkan yang terbaek walaupun tidak sempurna... aku cuba jadi pekerja yang baek... walaupun tidak dapat jadi bos... i.Allah...tapi bukan di sini.. mungkin di sana... mungkin di sinun...
p/s:: aku insaf....terima kasih Tuhan...

Comments

Popular posts from this blog

::Kenduri Kahwen Sana Sini::

haishhhh... penat nye sabtu ahad neh... ingatkan boleh la berehat,bersantai,berkelah... huh...tapi berjalan je... pe lagi...pegi kenduri kahwen la... dah orang jemput... mesti la pegi.... ni mashi nak story.... SABTU 25/12/2010 kami pergi kenduri kahwin sepupu kak ju(kakak ipar saya) buat kat dewan Umno... kat ipoh ni la.. kali ni pegi naek kete je... sebab family madiah dengan family abawi takde... so kurang la orang da... siyes sunyi... dalam kete pon sempat lagi nak bergambo yep... hishhh.. haaa.... ni gamba adek laki mashi dengan ajib... taa pape kan... pe la pegi kenduri kahwen pkai jersi... pe dorang ingat nak tgk final AFF Suzuki ke?? adoyai.... ni mesti la paling penting kan... pengantin...swit la dorang... yang pengapit tu abang mashi ngn kakak ipar.... hishhh... nak jugak merase naek pelamin lagi sekali la tuh... makan jom!! sebelum pulang.... saje amek gamba ngn kakak ipar neh... wlpon dok kat ipoh jugak... tapi kami jarang jumpe... bizi sangat... makan eskem sebelum pulang....

::Masalah Air Paling Terok dlm Abad neh::

huh....~pnat,,baru balik dr sungai sintok.... ye la...tade air kan... ak tak faham tol nape mslh air sgt trok... thx la UUM.... den bggo ni haa... skurang2 nye ade la jugak kenangan manis aku sebelum tinggal kan UUM neh..... aku da cek da yuran aku tadi... rase2 nye sume yuran dah aku bayo.... ape lagi tak kena nye.... haaaaaa....ade kecelaruan di situ??? pasaipa UUM takdak ayaq?????! hah!! gile terok la air takde... da la mggu exam ni haaa.... adoyai.... aku hangin tol la!! da la jenuh nak berulang alik dari sungai sintok... da la air teh.. abes baju aku kuning2 sebab basuh baju gune air sungai yg berkaler air teh tuh.... (ni lakonan semate2) ni sebahgian ayaq yg ditadah utk tujuan kselamatan... setiap sorg 1 baldi..mane ckup...cis! haaa...ni bukan aku punye... nak mandi ayaq tejon...waaaaa!! ni gmbo lame dah....taun lps.... netbuk:: out!! aku nak g cari air....huh..pagi2 ni pekena ayaq milo cicah biskut kering sedap jgk neh.....

::Apabila Mud Bos Bertukar Ceria!!::

aloha!! huu.... rase sangat epi... sebab tumpang epi bos jugak... hukk... sebenar nye bos saya agak kurang mesra... siyesly bile nampak je dia mesti cuak... fuuhhhh... nak telan ayaq liuq pon susah... tapi sebenar beliau ok je... hukkk.. laz week bos pegi Vietnam.. tak taw sebab pe... sbb biz la kot...(sangka baek) huuu... semalam beliau balik... then dia bawak ole2... waaahhhh... beliau sangat ceria!! kami pon tumpang ceria... hahaha... epi nye.... huhuhu.... cam jakun pulak kan... hahaha.... ni la ole2 nye... tadaaa!!! comel kan??? sebijik2 nak posing kat studio eh?? melampau!! huuu.. ni dua orang budak terlebih ceria... hikkk... p/s:: bila pulak bos nak pegi aussie eh??nak kanggaro!!!