Skip to main content

::Bulan Ramadhan Yang Mulia Ni Marilah Kita Membaiki Diri::

Assalamualaikum...
di bulan Ramadhan ni,,
pada diri kita yang asyik dengki mendengki dengan orang lain..
marilah rehatkan diri daripada perangai-perangai yang keji,...
i.Alah dengan berkat bulan Ramadhan..
Allah swt bukak kan pintu hati kita untuk terus berubah...
takde nak dengki-dengki dengan orang laen dah...

sopan kan ayat aku??
aku rasa macam nak hentak je kat golongan yang dengki mendengki ni....
kau dah kenapa??takde life ke???
bangang....semua benda kau nak dengki...
umur dah lanjut...
tapi perangai macam halal jadah...
kalau si A pakai spenda kaler Merah,,kau pon nak pakai kaler Merah jugak...
kau ni gila kan??

sebenarnya ni situasi ni bukan aku yang kena,,,
tapi kena dekat one of my lovely cousin..
aku dengan cousin ni memang la rapat...
kalau gadoh pon..biasa lah..asam garam perhubungan...
tapi kesian dengan cousin aku ni...
sebab ade sorang makcik aku ni..
jeles sangat dengan cousin aku....
makcik tu ade anak sama baya dengan cousin aku ni...
asyik nak compare2 je kehidupan....
aku doakan supaya cousin aku ni kuat menghadapi makcik aku yang gila ni..
sekian terima kasih....

gambar ni kitorang iftar sama-sama semalam..
dekat hotel dot dot dot kat Ipoh...dekat dengan Ipoh Parade...
aku saran kan korang jangan berbuka dekat sini...
buffet ramadhan paling teruk di dunia!
makanan tak cukup...
tak sedap dan sebagainya...

so sebenarnya...
gambar ni lah yang menyebabkan makcik tu berbulu...
sebab tak ajak anak dia..
hahahahah..
tak hingin haku!
tak malu nak join.,sepak kang baru taw,...

Comments

nohas said…
Garangnya..tapi org mcm ni memang merimaskan..ada je masa nak check on other people..ada je benda nak dijadikan isu..

Popular posts from this blog

::Kenduri Kahwen Sana Sini::

haishhhh... penat nye sabtu ahad neh... ingatkan boleh la berehat,bersantai,berkelah... huh...tapi berjalan je... pe lagi...pegi kenduri kahwen la... dah orang jemput... mesti la pegi.... ni mashi nak story.... SABTU 25/12/2010 kami pergi kenduri kahwin sepupu kak ju(kakak ipar saya) buat kat dewan Umno... kat ipoh ni la.. kali ni pegi naek kete je... sebab family madiah dengan family abawi takde... so kurang la orang da... siyes sunyi... dalam kete pon sempat lagi nak bergambo yep... hishhh.. haaa.... ni gamba adek laki mashi dengan ajib... taa pape kan... pe la pegi kenduri kahwen pkai jersi... pe dorang ingat nak tgk final AFF Suzuki ke?? adoyai.... ni mesti la paling penting kan... pengantin...swit la dorang... yang pengapit tu abang mashi ngn kakak ipar.... hishhh... nak jugak merase naek pelamin lagi sekali la tuh... makan jom!! sebelum pulang.... saje amek gamba ngn kakak ipar neh... wlpon dok kat ipoh jugak... tapi kami jarang jumpe... bizi sangat... makan eskem sebelum pulang....

::Masalah Air Paling Terok dlm Abad neh::

huh....~pnat,,baru balik dr sungai sintok.... ye la...tade air kan... ak tak faham tol nape mslh air sgt trok... thx la UUM.... den bggo ni haa... skurang2 nye ade la jugak kenangan manis aku sebelum tinggal kan UUM neh..... aku da cek da yuran aku tadi... rase2 nye sume yuran dah aku bayo.... ape lagi tak kena nye.... haaaaaa....ade kecelaruan di situ??? pasaipa UUM takdak ayaq?????! hah!! gile terok la air takde... da la mggu exam ni haaa.... adoyai.... aku hangin tol la!! da la jenuh nak berulang alik dari sungai sintok... da la air teh.. abes baju aku kuning2 sebab basuh baju gune air sungai yg berkaler air teh tuh.... (ni lakonan semate2) ni sebahgian ayaq yg ditadah utk tujuan kselamatan... setiap sorg 1 baldi..mane ckup...cis! haaa...ni bukan aku punye... nak mandi ayaq tejon...waaaaa!! ni gmbo lame dah....taun lps.... netbuk:: out!! aku nak g cari air....huh..pagi2 ni pekena ayaq milo cicah biskut kering sedap jgk neh.....

::Apabila Mud Bos Bertukar Ceria!!::

aloha!! huu.... rase sangat epi... sebab tumpang epi bos jugak... hukk... sebenar nye bos saya agak kurang mesra... siyesly bile nampak je dia mesti cuak... fuuhhhh... nak telan ayaq liuq pon susah... tapi sebenar beliau ok je... hukkk.. laz week bos pegi Vietnam.. tak taw sebab pe... sbb biz la kot...(sangka baek) huuu... semalam beliau balik... then dia bawak ole2... waaahhhh... beliau sangat ceria!! kami pon tumpang ceria... hahaha... epi nye.... huhuhu.... cam jakun pulak kan... hahaha.... ni la ole2 nye... tadaaa!!! comel kan??? sebijik2 nak posing kat studio eh?? melampau!! huuu.. ni dua orang budak terlebih ceria... hikkk... p/s:: bila pulak bos nak pegi aussie eh??nak kanggaro!!!