Skip to main content

Posts

Showing posts from October, 2010

.::Miss Malaysia ke??::.

aku de terjumpa video ni kat salah seorang kwn blogger aku...
bile aku tgk..
mak ai...
mmg meletop nok.....

gile cun melecun...
lg cun dari pompuan original...
nak amek....
korang tgk dan nilai sendiri...

yg plg penting tak taw camne event ni boleh dibiarkan begitu sahaja..
mcm ade pihak membiar kan je aktiviti ni berleluasa...
dan aku tgk mcm byk sponsor,suppoter je...
artis pon ade nok...
cayalah mak...

.::Angin::.

ni la alkisah nye...semalam aku diserang angin... gile2 trok... sampai penin kepala... angin tu dah smpai kpale dah... tak mampu da rase nye...
pastu pe lagi... muntah je la... prot rase sebu gile... pastu mkn kua balik...
mule2 mkn pil... pastu muntah balik... perit gile anak tekak neh... kalau kat umah mesti wat air halia... so kat cni takde halia...
ermm,,kdg2 taktaw nape bdn ni byk sgt angin... mude2 lagi da byk angin... taktaw la da tua nt cmne...
pas da rase tak thn sgt... tros beli ENO halia... alhamdulillah da ok... so sape2 yg ade lagi petua cara2 membuang angin dlm bdn ni sila gtaw eh... sharing is caring~~~

.::20102010::.

yeay!!da 20102010... ada apa dgn tarikh neh??
sbnaq nya takdaq apa2 pon... saja ja... tak,,aku tak tak taw nape aku lagi suke 20102010 drpd 10.10.10... haa..ari ni bukan jatuh pd ari sabtu o ahad... kalu tak,mesti ramai yg berlumba2 nak kawen o tunang tyme tarikh cun neh...
so,,pada aku tarikh yg sesuai adalah tarikh di dalam bulan Islam.. haa..taw tak skunk ni bulan pe?? bulan pe eh?? jap3...~~gi cek kalendar sat.... haaa...zulkaedah ye kwn2... tak lame nanti zulhijah... sume umat Islam menyambut Hari Raya Haji...
sape2 yg tak beli tiket nak balik kg cpt2 g beli nooohhh.. pastikan naek bus yg takde mslah... yg penting jgn lupa doa naek kenderaan taw!
tata... sekian terima kaseh...

.::Carik2 Bulu Kambing,Akhir nye Jadi Sweter Jugak::.

air yg dicincang tak akan putus,,
masuk kandang kambing mngembek,masuk kandang harimau,,lari laaaa.....
kalau tak dipecahkan ruyung,manakan dpt sagunye..
berakit2 ke hulu,berenang2 ke tepian, baek naek feri, tak yah susah pyh...
sedikit2 lame2 jadi gunung jerai..
yang dikejar tak dapat, yang mngesot sng je dpt nye...
biar mati anak,sbb anak bole buat lagi....
hisshhhh... ni memang merosakkan simpulan bhsa kan... mntak maap nohhh...
sebenaq nye aku rase dlm situasi skunk aku ade konflik ngn adek aku... ermm,,sbb nye suami dia tak bg letak gmba anak dorang kt fb... pastu nak mrh2 kan... wak luu!!
anak dorang tu darah daging aku jugak... huuhh.. tanak la benci membeni... aku syg sume anak2 buah aku.. sob3... tah la,, bukan nye nak bgado.. tak baek... tapi terase... ati mane la tak sedeh... nak syg anak buah lebih2 pon tak boleh.. aku kawen la cmni... wat anak sendiri... k la... sekian...
p/s: semoga hubungan aku adek bradek erat selama nye...

*gamba ni cik google yg punye...

.::Ketagih::.

skunk ni aku nga ketagih...tiap2 mlm mesti nak amek je... kdg2 tu setiap mase... gile lah...
pokai wit aku.... tapi nak wat camne... demi ketagihan yg mlampau ni aku kena amek jgk....
tp aku bkn la ketagih rokok,.. bukan2... dadah pon bukan... sbnr nye ni yg aku ketagih . . . . . . . . . . . . . . . .

so ini lah bnda nye.... cis!!
rm1.50 satu taw.... kopak akuh....

..::Cinta Agung::..

Cinta pada Tuhan adalah cinta yang paling agungCintakan Tuhan sungguh agung
Cintakan yang maha pencipta
Sungguh suci kudus dan sejati
Cinta yang tiada kesudahan
Tiada tepi dan penghujungnya, bahkan abadiCintakan selain Allah ia adalah cinta nafsu
yang ada kesudahan ada tepinya ada penghujungnya
karena ia bukan cinta sejati
Cintakan makhluk hujungnya kecewa
Cintakan khalik membawa bahagiaAllahu Akbar, Subhanallah
Walhamdulillah, Wa laa ilaha ilallahCinta yang kekal
Cinta yang agung
Cinta yang tiada taranya
Cintakan selain Tuhan akan kecewaCintakan Tuhan tiada rebutan
Semua orang akan mendapat bahagia
Tiada yang akan kecewa
Cintakan dunia menjadi rebutan
Kalau ada yang dapat yang lain kecundang
Akan lahir dengki dan sakit hatiCintakan selain Allah ia adalah cinta nafsu
yang ada kesudahan ada tepinya ada penghujungnya
Tapi manusia hatinya buta, yang menjadi rebutan adalah cinta dunia yang fanaAllahu Akbar,
Subhanallah
WalhamdulillahWa laa ilaha ilallahcredit to~~ASZ and Mawaddah...(ni sajak dijadikan nasyid)…

.::Confident level::..

huishhh...susah nye nak dpt high confident level... smenjak dua menjak ni asyik prezen je...
dats problem bile prezen in english... nape la lemah sgt... adoyai... why?why?
tp klu prezen in malay boleh je... ni sbb english ak very2 bad...
my dad bi dy power jgk... bhsa tamil pon power jgk... tp tak penah nak trunkan ilmu nye ke anak2..
sedeh btl.... da la nak msok alam pkerjaan neh... tp tah le.... waaaaaaaaaaaa!!!
teringin nak pndai speaking.... terer gile2 la... tp tade la lupe national language kn?
nanti da pndai ckp bi boleh la dating ngn Taylor Lautner... huu... stiap ari speaking je... huuu...
k la.. tata... sekian terima kasih....

::Kena Saman::

ok...
sebenarnye da lame da aku kena saman...
23/8/2010 tak silap aku...
tapi aku baru baya 29/9/2010...
mase aku kena saman ni mmg nampak sgt abg Po nk cr wit raye je...
tp dy tak bkrompomi ngn aku...
abg Po ni dgn macho nye kua kan surat saman dan mintak ic & lesen aku..
aku dgn bangga nye mnyerahkan kan abg Po ni...
aku kena saman ni btl2 dpn CP atpon City Plaza Aloq Staq...
sbb nye aku on call nak tnye jln nk g Kole Perlis..
tp dlm surat saman aku kena sbb tak pkai seat belt..
pdahal aku pkai je...
sbb nye saman seat belt lg murah drpda saman hp..

yg sedih nye sbb baru je dpt lesen da kena saman...
tu la...
kua b2 lagi ngn laki bukan muhrim...
kan da dpt saman...
sebelum neh dlm setahun jgk aku bwk kete tanpa lesen di jln raye neh...
tp da nsb tak baek kan..
so aku kena ati2 ngn tempoh lesen P 2 taun aku ni...
kne jage wooo...

dan kisah tyme kena bayar nye...
aku kena Rm80...
pdahal aku da cek da kt intenet kompound seat belt Rm50 je...
hampeh tol...
ade sape2 leh tlg gtaw tak kompound yg sbenar kt ak…