Skip to main content

Posts

Showing posts from September, 2012

::Pabila ego menguasai diri::

ego...ego..ego..ni bukan skuter ego.. tapi adalah satu perasaan yang tak dapat digambarkan...

dengan ego,,rumah tangga boleh runtuh... dengan ego,,persahabatan boleh terputus...
pabila ego menguasai diri... kita tak dapat bezakan antara baik dan buruk.. tu pasal ego adalah kawan syaitan..
kadang-kadang kita lebih memikirkan maruah diri kita... maruah diri ini tak termasuk di dalam menyerahkan diri ye... tapi..contoh nye...
suami isteri bergaduh... dan itu adalah salah suami.. tapi disebabkan suami ingin mempertahankan maruah beliau,, perasaan ego menguasai diri... lalu berkecai lah rumah tangga hanya disebabkan ego.. tidak mahu meminta maaf...
dan banyak lagi yang terjadi.. paling memedihkan hati apabila ini terjadi di dalam persahabatan.. tapi nak buat camne...ego menguasai diri...
ingat senang ke nak buang ego ni... susah sangat-sangat... ya Tuhanku dengan berkat Rasulullah saw... tolong lah saya dalam melawan nafsu ini.. tolonglah saya untuk terus bermujahadah...
::: trying to be isteri solehah...amin..

::Kisah Raya::

salam....semoga kalian sentiasa sihat selalu.. jaoh kan lah diri kita dari sikap mazmumah..
tahun ni raya ala kadar je.. cukup lah hanya sepasang baju.. kasut raya hanya selipar je..
sebab nye rase bersalah sangat nak raya.. raya hanya lah untuk orang2 bertaqwa sahaja... lagipun aku tak solat terawih langsung kali ni... tak tahu apa nak jadi.. teruk kan..dan yakin sangat konon nye dapat berjumpa dengan Ramadhan hadapan.. ampun kan saya Tuhan... izinkan lah hambaMu ini untuk berjumpa lagi Ramadhan..amin...

Indah nye dapat menikmati keindahan Tuhan...

netbuk:: lagi 70 hari je untuk memasuki fasa baru....