Monday, February 21, 2011

::Mencari makanan di Utara::

sungguh jauh ke merantau semata-mata mencari makanan...
memang saya penah di offer jadi pengganti tunku maria sabri...
tapi saya tolak..sebab saya tggu offer jadi pengganti Dato' Farid CEO Tv3 je...
huuu,...tipu je...

kawan-kawan..rojak sangat sinonim dengan kehidupan kita...
tanpa rojak,tak tercipta lah rojak mak bee...
sesiapa yang penah berpengalaman fidup di utara,
anda takkan lupa dengan rojak mak bee..
ni lah rojak mak bee tersebut...
sila abaikan gambar selain rojak mak bee....
mai-mai..sape nak,datang la ke utara nooohh...

kelmarin aku ke utara...
dengan alasan ingin berjumpa dengan si debab...

ye,,memang si debab demam..
akibat bermain bola ketika panas terik...

laen kali aku nak soh si debab maen bola ketika kilat.,guruh sedang sambar menyambar pulak...
baru lah mencabar..
setakat men bola time panas terik budak kanak-kanak asuhan pon boleh...

sampai di sana...
aku disambut dengan beruk-beruk...
bukan beruk jadian...
ini beruk semulajadi,,trademark kepda uum...

aku takde la terkejut sangat..
sebab beruk ni pon penah share makanan dengan aku sewaktu dulu...
akan ku ingat kenangan itu sampai bila-bila...

malam kejadian,,
aku telah melahap beberapa makanan yang senang jugak dijumpai di epoh ni..
tapi rasa nya amat berlainan...
kat uum ade tom yam memang betul2 holiaw!
kari mamak yang ade terselit bulu dada mamak pon tak sesedap tom yam ni....

anda nampak makanan-makanan tersebut...
dah dihadam dah pon..
dan sudah ke loji kumbahan...
ni pulak moi sup...
dulu tyme kat uum aku makan ari-ari..
sampai rambut pon keguguran satu persatu...

tapi sekarang rambut aku dah kembali lebat seperti artis hidustan selepas menggunakan Jus Mate 5...ni tak tipu... :)
*ayat bodek Dr Rozmey...
pliz3..amek la saya jadi model produk dr...
nanti confirm laku 80 juta unit taw...
siyes,,fries ni lagi sedap dari mekdi punye fries...
sekian...

netbuk:: sok aku nak gi mekdi..nak mintak tomyam campur..hope ade.. :)

4 comments:

Panda Berlipstik said...

muahahaha
sok kita order tomyam cmpur yea....
ahakss
rojak mak bee tu ada lg x?
sok bwk mai opis...jgn lupa haaaa
;)

Kuasai minda said...

Semua makanan tu nampak sedap...
Memang sedap pun...
Tambah2 apabila kita berasa lapar, apa saja kelihatan dan rasanya sedap...

Finaz Jaafar said...

alamak...da la tengah lapar nih..
tunjuk makanan pulakkkkk~

tomyam campur di mekdi??awww~

Cik Akma said...

moi sup tu cne eh? hee

Entry Yang Menarik Hati Anda::

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...