Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2015

::Breastfeeding,Penyusuan Susu Ibu berdasarkan pengalaman aku selama hampir 10 bulan::

Assalamualaikum...
dah setel closed akaun for March 2015...
so sebelum aku mulakan kerja April 2015 yang penuh pancaroba ni..
aku nak ceritakan pengalaman menyusukan Ghazi...

Alhamdulillah dah hampir 10 bulan aku menyusukan Ghazi dengan susu ibu...
tapi....................kejap....kejap..kejap......
bukan senang taw...
bukan mudah seperti menyelak baju...
penyusuan susu ibu sangat2 memerlukan mental,fizikal dan ilmu yang cukup...

aku salah sorang yang hampir kecundang kerana kekurangan ilmu...
seriously...masa dalam pantang...hari ke 20 if i'm not mistaken...
biasalah..dah beranak ni banyak urat putus..tu yang jadi pelupa tu...
susu aku kurang..Ghazi hisap mengamok2...
disebablan aku ni tak de ilmu langsung pasal breastfeeding ni..
aku suruh suami aku beli susu tepung esok nye...

silap aku..tak gali ilmu betul2 basal breastfeeding ni...asyik dok tengok video janin membesar je hari2..hahahha..sampai sekarang aku menyesal..then aku memang nasihatkan kengkawan yang tengah preggy...gali lah ilmu pas…